Redactie lokaal 0 reactie(s) do 25 november 2021, 17:16

Hoe vitaal is time management binnen de randstad voor medewerkers

Kom je aan het einde van een dag vaak tot de conclusie dat je veel minder hebt kunnen doen dan je eigenlijk van plan was geweest? Bleken allerlei werkprocessen gedurende de dag meer tijd op te slokken dat je eigenlijk voorzien had? Je bent niet de enige die kampt met dit probleem. Het maakt eigenlijk niet zo veel uit in welke branche je actief bent, iedereen heeft hier regelmatig mee te maken. Het is dus zaak om dingen binnen je organisatie goed te stroomlijnen, zodat je op volle kracht vooruit kunt gaan. Time management is daar een essentieel onderdeel van.
 

Growth marketing
Om een organisatie snel(ler) te laten groeien, is het zinvol om je te verdiepen in growth marketing. Dat is een betrekkelijk nieuw vakgebied, dat zich richt op het combineren van een aantal specialismen. Wanneer je een growth marketing training hebt gevolgd, ben je in staat om creatieve marketing te koppelen aan data analyse en aan procesautomatisering. Daarmee heb je een krachtige tool in handen om efficiënter te kunnen werken en dus meer te bereiken in minder tijd.
 

Het belang van marketing
Vaak wordt het belang van marketing binnen een organisatie onderschat. Ook bestaan er veel misverstanden over de feitelijke betekenis van deze term. Marketing is nadrukkelijk niet hetzelfde als verkoop. Deze twee begrippen gaan wel hand in hand, maar verschillen wezenlijk van elkaar. Bij marketing gaat het vooral om het zo goed mogelijk profileren van je organisatie. We hebben het dan over zaken als vindbaarheid, imago en communicatie. Via een opleiding NIMA digital marketing kun je jezelf bekwamen in deze materie. NIMA staat hier voor het Nederlands Instituut voor Marketing, de beroepsorganisatie die niet alleen optreedt als belangenbehartiger, maar ook de kwaliteit van het vak bewaakt door middel van eigen examens.
 

Valkuilen
Wanneer we denken aan time management, denken we veelal aan het doen van zo veel mogelijk verschillende dingen in zo min mogelijk tijd. Daarmee is echter slechts een deel van het begrip verklaard. Het gaat er ook nadrukkelijk om wat je doet. Hierbij speelt onder meer prioritering een belangrijke rol. Welke zaken moeten echt opgepakt worden om verder te komen en wat kan wachten? Als je de juiste taken op het juiste moment doet, met de juiste mate van aandacht en inzet, zal het je eenvoudiger lukken om de organisatie daadwerkelijk voldoende stappen te laten maken.

Deel dit artikel

Reacties

Reageren is uitgeschakeld.

Ook interessant

Weersverwachting Amsterdam

Volg ons

Volg ons